ΕνημέρωσηΤεχνολογία

Τα πλάνα της Kaspersky και τι εκτιμούν οι ελληνικές επιχειρήσεις για το AI

Η περαιτέρω ενίσχυση της θέσης της στο χώρο των μεγάλων εταιρικών πελατών αλλά και ο τομέας της βιομηχανικής κυβερνοασφάλειας είναι οι τομείς που θέλει να δώσει έμφαση η Kaspersky όσον αφορά στην ελληνική αγορά.

Όπως ανέφερε κατά τη διάρκεια ενημερωτικής συνάντησης με εκπροσώπους των μέσων ενημέρωσης ο Βασίλης Βλάχος, channel manager της Kaspersky για Ελλάδα και Κύπρο, το 2023 κινήθηκε με εξαιρετικούς ρυθμούς ανάπτυξης καθώς τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 45%. Σε αυτό βοήθησαν και οι δράσεις στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης & Επιχειρηματικότητας για τη χρηματοδότηση επιχειρήσεων για την απόκτηση ψηφιακών λύσεων με την κυβερνοασφάλεια να είναι αρκετά ψηλά στη λίστα των προτεραιοτήτων. Επιπλέον, η Kaspersky, η οποία είναι εκ των σημαντικότερων εταιρειών κυβερνοπροστασίας, είδε τον αριθμό των εν Ελλάδι συνεργατών της να αυξάνεται κατά 15% και να φθάνει τους 230 από 200 που ήταν πέρσι. Τέλος, υπήρξε μία αύξηση 50% των εταιρικών πελατών καθώς 2500 επιχειρήσεις στη χώρα μας εμπιστεύονται την Kaspersky για την κυβερνοπροστασία τους. Η συντριπτική πλειοψηφία είναι μικρομεσαίες με τον κ. Βλάχο να αναφέρει ότι στόχος για το 2024 είναι να κινηθούν σε υψηλότερα επίπεδα. Σε αυτή την προσπάθεια αναμένεται να βοηθήσει και η έμφαση που θα δοθεί σε λύσεις κυβερνοπροστασίας για βιομηχανίες, με την Kaspersky να ετοιμάζεται να ανακοινώσει έναν μεγάλο πελάτη στις αρχές του επόμενου έτους.

ΑΙ και ελληνικές επιχειρήσεις

Ακόμα και στην κυβερνοασφάλεια, το ΑΙ έχει κάνει την εμφάνιση του με την Kaspersky να ασχολείται με το συγκεκριμένο θέμα. Και στο πλαίσιο αυτό η εταιρεία πραγματοποίησε έρευνα με τη συμμετοχή υψηλόβαθμων στελεχών (C-suite) μεγάλων ελληνικών επιχειρήσεων σχετικά με τις απόψεις τους για το generative AI.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, η συντριπτική πλειονότητα (92%) των υψηλόβαθμων στελεχών μεγάλων ελληνικών επιχειρήσεων παραδέχεται ότι οι εργαζόμενοί τους χρησιμοποιούν τακτικά εφαρμογές Generative AI (όπως το ChatGPT, το bard της Google κλπ.). Μάλιστα, τέσσερις στους δέκα (40%) ανέφεραν ότι οι εφαρμογές αυτές αποτελούν πλέον βασικό εργαλείο για την υποστήριξη μιας σειράς καθηκόντων. Ταυτόχρονα, η μεγάλη πλειονότητα του δείγματος (72%) εκφράζει ανησυχία για τους πιθανούς κινδύνους ασφάλειας που προκύπτουν από τη συστηματική χρήση εφαρμογών Generative AI, καθιστώντας πιθανή τη διαρροή ευαίσθητων δεδομένων αλλά ακόμη και την πλήρη απώλεια ελέγχου των λειτουργιών της επιχείρησης.

Η ενσωμάτωση εφαρμογών Generative AI έχει ήδη επιφέρει σημαντικές τομές στη λειτουργία των επιχειρήσεων, ενώ στο μέλλον αναμένεται να αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις αναπτύσσονται και τοποθετούνται απέναντι στην αγορά. Ενδεικτικά, από το δείγμα της έρευνας σχεδόν όλοι οι συμμετέχοντες (93%) ανέφεραν πως η χρήση Generative AI έχει τεθεί ως θέμα συζήτησης στις συνεδριάσεις του διοικητικού συμβουλίου των εταιρειών τους κατά τους τελευταίους 6 μήνες, ενώ πάνω από ένας στους δύο (54%) πιστεύει ότι οι εφαρμογές Generative AI θα προκαλέσουν «επανάσταση» στον τομέα της τεχνολογίας, όπως ακριβώς συνέβη και με τη μηχανή αναζήτησης της Google.

Βασικό χαρακτηριστικό των εφαρμογών Generative AI είναι η συνεχής μάθηση μέσω της εισροής καινούργιων δεδομένων. Αυτό για τις επιχειρήσεις σημαίνει ότι όταν ένας εργαζόμενος εισάγει ευαίσθητα δεδομένα του οργανισμού σε κάποια εφαρμογή, προβαίνει ουσιαστικά σε ακούσια διαρροή δεδομένων. Στην έρευνα μεγάλο τμήμα των ανώτερων στελεχών διατυπώνει έντονους προβληματισμούς σχετικά με το γεγονός αυτό, με την πλειονότητα να φοβάται το ενδεχόμενο οι εργαζόμενοι να κοινοποιούν ευαίσθητα δεδομένα της εταιρείας (72%) και των πελατών της (71%) χρησιμοποιώντας πλατφόρμες Generative AI.

Την ίδια στιγμή που μεγάλο τμήμα του δείγματος διατυπώνει προβληματισμούς, από την άλλη οι μισοί συμμετέχοντες (50%) σχεδιάζουν την ένταξη εφαρμογών Generative AI για την αυτοματοποίηση επαναλαμβανόμενων καθημερινών εργασιών των εργαζομένων τους. Παράλληλα, το 41% σκοπεύει να ενσωματώσει εφαρμογές Generative AI στην επαγγελματική του καθημερινότητα προκειμένου να αναβαθμίσει την παραγωγική διαδικασία. Σχετικά με τα τμήματα τα οποία θα μπορούσαν να αυτοματοποιηθούν, σύμφωνα με τους συμμετέχοντες, στην πρώτη θέση βρίσκεται το Μάρκετινγκ (34%), ακολουθούν το Οικονομικό τμήμα (15%) και το τμήμα Επικοινωνίας (14%), ενώ στην τέταρτη θέση (11%) βρίσκεται το τμήμα Πωλήσεων. Τα τμήματα IT και κυβερνοασφάλειας βρίσκονται πολύ χαμηλά στη λίστα με μόλις 6%.

Ωστόσο, παρά τις ανησυχίες και τα πλάνα επέκτασης της χρήσης Generative AI, μόλις το 20% του δείγματος ανέφερε πως έχει συζητηθεί σε ανώτερο επίπεδο η θέσπιση κανόνων για τη χρήση των συγκεκριμένων εφαρμογών, ενώ σχεδόν κανείς (1%) δεν προχώρησε σε απαγόρευση της χρήσης Generative AΙ στον χώρο εργασίας.

πηγή

loading...

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button

Εντοπίστηκε Adblock

Φαίνεται ότι χρησιμοποιήστε πρόγραμμα ή επέκταση αποκλεισμού διαφημίσεων Υποστήριξε το kontasas.gr Οι διαφημίσεις επιτρέπουν τη λειτουργία του kontasas.gr Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblock