ΕνημέρωσηΟικονομία

Ποια προϊόντα περιλαμβάνει η λίστα της «μόνιμης μείωσης τιμών» στα σούπερ μάρκετ

Οι κατηγορίες των τροφίμων περιλαμβάνονται στην λίστα με τα συνολικά 233 προϊόντα των εταιρειών που συμμετέχουν, μέχρι στιγμής, στην πρωτοβουλία της «μόνιμης μείωσης τιμής» του υπουργείου Ανάπτυξης.

Πρόκειται άλλωστε άλλωστε για την κατηγορία εκείνη που αποτελεί το μεγάλο «αγκάθι» της ακρίβειας, με τις τιμές να συνεχίζουν σε υψηλά επίπεδα, καταγράφοντας ανατιμήσεις της τάξεως του 9,4% σε ετήσια βάση τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, την ίδια στιγμή που ο πληθωρισμός την ίδια περίοδο υποχωρεί στο 1,6%.

Στη νέα πρωτοβουλία, πέραν των τροφίμων, συμμετέχουν παράλληλα, 46 προϊόντα προσωπικής υγιεινής, 25 προϊόντα καθαριότητας και οικιακής φροντίδας καθώς και 9 προϊόντα της κατηγορίας «βρεφικά και παιδικά είδη».

Σημειώνεται πως για τα συγκεκριμένα προϊόντα οι εταιρείες που τα παράγουν, δεσμεύονται εγγράφως προς το υπουργείο Ανάπτυξης για διατήρηση των μειώσεων τιμών τουλάχιστον κατά 5%, για χρονικό διάστημα κατ΄ ελάχιστον 6 μηνών. Στα ράφια και τα ψυγεία των σούπερ μάρκετ, φέρουν το ειδικό ταμπελάκι που έχει δημιουργηθεί στο πλαίσιο της εφαρμογής του μέτρου, προκειμένου οι καταναλωτές να μπορούν να τα ξεχωρίζουν κατά τη διάρκεια των αγορών τους.

Σύμφωνα με το υπουργείο Ανάπτυξης οι μειώσεις από πλευράς των εταιρειών ξεκινούν από 5% και φτάνουν έως και 23%. Σημειώνεται ότι οι εταιρείες έχουν περιθώριο να συμμετάσχουν στο μέτρο έως τις 30 Νοεμβρίου 2023.

Με βάση τα ίδια επίσημα στοιχεία οι εταιρείες που συμμετέχουν στο μέτρο είναι οι εξής: Όλυμπος, Γιώτης, Βιολάντα, Μύλοι Λούλη, ΤΡΙΚΚΗ, Numil Hellas, Παλίρροια-Σουλιώτης, Χαλβατζής Μακεδονική, Καραμολέγκος, MULTI FOAM, EURICOM, MELINDA, ARLA, ΜΑΝΔΡΕΚΑΣ, FLOS, ΝΙΚΑΣ, ΔΕΛΤΑ, Procter & Gamble.

Η «ακτινογραφία» της λίστας

Στα τρόφιμα, 22 προϊόντα της λίστας αφορούν σε έτοιμα συσκευασμένα φαγητά και ο ίδιος αριθμός, σε χυμούς φρούτων, με τη μέση μείωση να φτάνει το -5% και το -8% αντίστοιχα. Συνολικά 18 προϊόντα στην κατηγορία των αλεύρων, που άλλωστε είχαν υποστεί σημαντικές ανατιμήσεις μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία, περιλαμβάνονται στη λίστα με μεσοσταθμική μείωσης τιμής της τάξεως του 10%.

Στα γαλακτοκομικά και τυροκομικά που επίσης είχαν υψηλές ανατιμήσεις τον τελευταίο 1,5 χρόνο, 14 κωδικοί γάλακτος συμπεριλαμβάνονται στη λίστα με μέση μείωση κατά 6%, 13 κωδικοί στο γιαούρτι με μέση μείωση επίσης 6% αλλά και 13 κωδικοί στο τυρί.

Παράλληλα, συνολικά 12 προϊόντα αφορούν σε επιδόρπια, 7 προϊόντα στην κατηγορία των αλλαντικών, 5 στα κατεψυγμένα τρόφιμα και ο ίδιος αριθμός σε δημητριακά και βρώμη, καθώς και σε μπισκότα και γλυκά. Οι καταναλωτές βρίσκουν επίσης 4 προϊόντα ζάχαρης και υποκατάστατων της, αντίστοιχο αριθμό τροφίμων σε σκόνη, 2 προϊόντα μαρμελάδας, στο μέλι καθώς και στο ρύζι αλλά και στα παξιμάδια και τέλος ένα προϊόν κρέμας.

πηγή

loading...

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button

Εντοπίστηκε Adblock

Φαίνεται ότι χρησιμοποιήστε πρόγραμμα ή επέκταση αποκλεισμού διαφημίσεων Υποστήριξε το kontasas.gr Οι διαφημίσεις επιτρέπουν τη λειτουργία του kontasas.gr Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblock