ΕνημέρωσηΟικονομία

Aκρίβεια: Κινήσεις για μείωσεις τιμών από επιχειρήσεις τροφίμων

Με την ακρίβεια στα τρόφιμα να παραμένει ο μεγάλος «πονοκέφαλος» για τους καταναλωτές, μεγάλες επιχειρήσεις του κλάδου ανακοίνωσαν τις προηγούμενες μέρες μειώσεις τιμών σε προϊόντα τους.

Την ίδια στιγμή ωστόσο το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών συνεχίζει να πιέζεται ασφυκτικά από τις υψηλές τιμές που έχουν ήδη διαμορφωθεί τον τελευταίο περίπου 1,5 χρόνο σε βασικά αγαθά κι ενώ οι ανατιμήσεις σε μία σειρά από προϊόντα διατροφής, δεν έχουν σταματήσει.

Πριν από λίγες μέρες η γαλακτοβιομηχανία Όλυμπος έκανε γνωστό πως προχωρά σε μειώσεις τιμών στο γάλα και στα τυριά της «αφουγκραζόμενη τις δυσκολίες των καιρών» όπως σημειώνει. Η κίνηση αυτή, όπως σημειώνει έρχεται σε συνέχεια των μειώσεων που ξεκίνησε τον Απρίλιο 2023, της τάξεως του 5 έως 13% σε κατηγορίες των γιαουρτιών, των φυτικών προϊόντων και των βουτύρων. «Νιώθουμε την ανάγκη να κάνουμε ένα ακόμη βήμα μπροστά, μειώνοντας τις τιμές μας προς όφελος των καταναλωτών και της κοινωνίας» σημειώνει σε ανακοίνωσή της η εταιρεία.

Από την πλευράς της η αλλαντοβιομηχανία Νίκας ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι προχωρά από τις 9 Οκτωβρίου σε μείωση τιμών σε όλες τις συσκευασμένες γαλοπούλες ΝΙΚΑΣ και στη σειρά έτοιμων γευμάτων ΝΙΚΑΣ «Ελληνική Κουζίνα». Σε μία προσπάθεια, όπως σημειώνει, «να σταθεί δίπλα στους Έλληνες καταναλωτές στη δύσκολη οικονομική συγκυρία που αντιμετωπίζουν σήμερα» και «παρ’ όλες τις δύσκολες συνθήκες που επικρατούν στην αγορά». Σύμφωνα με πληροφορίες οι μειώσεις αυτές αναμένεται να είναι της τάξεως του 5%.

Έρχεται το μέτρο της «μόνιμης μείωσης τιμών»

Την ίδια στιγμή, έως τις 30 Νοεμβρίου 2023 έχουν περιθώριο οι προμηθευτές των σούπερ μάρκετ ώστε να αποστείλουν έγγραφη δέσμευση στο υπουργείο Ανάπτυξης για να συμμετάσχουν στη νέα πρωτοβουλία της «μόνιμης μείωσης τιμής».

Σύμφωνα με την τροπολογία του υπουργείου Ανάπτυξης σχετικά με τις νέες παρεμβάσεις κατά της ακρίβειας, το συγκεκριμένο μέτρο προβλέπει πως οι επιχειρήσεις θα λάβουν την ειδική σήμανση στα προϊόντα τους στα ράφια εφόσον προχωρήσουν σε μείωση τιμών τουλάχιστον κατά 5%, για χρονικό διάστημα κατ΄ ελάχιστον 6 μηνών. Αποστέλλοντας παράλληλα έγγραφη δέσμευση προς το υπουργείο και χωρίς σε αυτή τη μείωση να περιλαμβάνονται προωθητικές ενέργειες.

Στελέχη της βιομηχανίας, μετά την αρχική ανακοίνωσή του κ. Κώστα Σκρέκα, υπογράμμιζαν τη δυσκολία που αφορά στη δέσμευση του χρονικού διαστήματος ενός εξάμηνο, να διατηρήσουν τη μείωση 5% της τιμής. Την ίδια στιγμή που, όπως σημείωναν, οι παράγοντες που επηρεάζουν το ήδη υψηλό κόστος παραγωγής παραμένουν ευμετάβλητοι και δεν είναι δυνατό να προβλεφθεί τι θα συμβεί τους προσεχείς μήνες.

Οι επιχειρήσεις παραγωγής ή χονδρικής εμπορίας καταναλωτικών προϊόντων θα έχουν πάντως προθεσμία δύο μηνών προκειμένου να αποφασίσουν σχετικά με τις κινήσεις τους και αν θα αναλάβουν τη δέσμευση να προχωρήσουν σε μειώσεις, οι οποίες θα διαρκέσουν 6 μήνες.

πηγή

loading...

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button

Εντοπίστηκε Adblock

Φαίνεται ότι χρησιμοποιήστε πρόγραμμα ή επέκταση αποκλεισμού διαφημίσεων Υποστήριξε το kontasas.gr Οι διαφημίσεις επιτρέπουν τη λειτουργία του kontasas.gr Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblock