ΕνημέρωσηΟικονομία

Σδούκου σε CNN Greece: Η ηλεκτροκίνηση δημιουργεί επενδυτικές ευκαιρίες

Συγκεκριμένα, αναφερόμενη στην πρόοδο της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα και τις πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει το υπουργείο, η κ. Σδούκου δήλωσε:

«Πράγματι, είχαμε την ευκαιρία στο πάνελ να συζητήσουμε όλα όσα έγιναν για την ηλεκτροκίνηση τα προηγούμενα χρόνια και όλα όσα θέλουμε να γίνουν στο μέλλον. Γιατί η αλήθεια είναι ότι η ηλεκτροκίνηση έχει έρθει για να μείνει».

Μάλιστα, επισήμανε πως σύμφωνα με το βιβλίο του 2023 του Παγκόσμιου Οργανισμού Ενέργειας, υπάρχει μια αύξηση της τάξεως του 25% σε νέα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη, γεγονός που δείχνει ότι η ηλεκτροκίνηση είναι αναγκαία.

«Είναι αναγκαία για περιβαλλοντικούς βεβαίως λόγους. Γιατί κακά τα ψέματα, ο τομέας των μεταφορών είναι ένας τομέας που επηρεάζει πάρα πολύ τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου. Άρα πρέπει να παρέμβουμε στον τομέα των μεταφορών, αντικαθιστώντας το μείγμα των αυτοκινήτων με πιο καθαρά οχήματα.

Αλλά πέρα από την περιβαλλοντική του διάσταση, εγώ θα σας έλεγα ότι είναι και ένας μοχλός ανάπτυξης. Είναι ένας τομέας ανάπτυξης της οικονομίας, ο οποίος ειδικά στην Ελλάδα, που είμαστε μία αγορά στον τομέα της ηλεκτροκίνησης που δεν έχει αναπτυχθεί, τώρα ξεκινήσαμε τα πρώτα βήματα τα τελευταία τέσσερα χρόνια.

Θεωρώ ότι ακριβώς επειδή έχει πάρα πολλά στοιχεία τεχνολογίας και καινοτομίας, μπορεί πραγματικά να δημιουργήσει πάρα πολλές επενδυτικές ευκαιρίες στη χώρα μας και να δημιουργήσει και πολλές θέσεις εργασίας».

Αύξηση των ταξινομήσεων στην ηλεκτροκίνηση

«Προηγουμένως συζητήσαμε και ανέφερα το εξής, το 2019 ξέρετε, το ποσοστό της ηλεκτροκίνησης στις συνολικές ταξινομήσεις ήταν στο 0,4%. Το 2022 καταφέραμε και φτάσαμε στο 8% και μάλιστα ανέφερα πως κοιτάζοντας τα στατιστικά του προηγούμενου μήνα καταφέραμε μόλις τον Μάρτιο να ξεπεράσουμε και το φράγμα του 11%, που σημαίνει ότι κάτι παραπάνω από 1 στα 10 οχήματα, σήμερα, στην Ελλάδα που ταξινομούνται είναι ηλεκτρικά».

Αυτό δείχνει ότι οι Έλληνες έχουν αγκαλιάσει την πολιτική της ηλεκτροκίνησης. σημειώνει η κ. Σδούκου και τονίζει πως η αγορά στην Ελλάδα δείχνει δημάδια ωρίμανσης.

«Είμαστε σε μία πολύ καλύτερη θέση από εκεί που ήμασταν» δήλωσε και πρόσθεσε πως «το μεγαλύτερο στοίχημα για τη χώρα μας, για να πούμε ότι επιτυχώς βάζουμε την ηλεκτροκίνηση σε τροχιά περαιτέρω ανάπτυξης είναι οι υποδομές φόρτισης».

Το νέο πρόγραμμα «Φορτίζω παντού»

Παράλληλα, σύμφωνα με τα όσα είπε «η Ελλάδα έχει θέσει έναν στόχο το 2030 το 30% των ταξινομημένων οχημάτων να είναι ηλεκτρικά – ένα στα τρία – και επιπρόσθετα, με βάση τη μελέτη που εκπονήσαμε, προκύπτει η ανάγκη έως το 2025 να έχουμε 11.000 φορτιστές, ένα νούμερο το οποίο αυξάνει εκθετικά όσο πηγαίνουμε προς το 2030».

«Μιλάμε για περίπου 100.000 φορτιστές, το οποίο αυτό και μόνο του ως ανάγκη γεννά, όπως σας ανέφερα, σημαντικές επενδυτικές ευκαιρίες, ανάγκες σε επενδύσεις, οι οποίες έχουν κοστολογηθεί περίπου στα 700 εκατ. ευρώ».

Προς αυτή την κατεύθυνση το υπουργείο Ενέργειας θα παρουσιάσει ένα πρόγραμμα για την εγκατάσταση 8.000 φορτιστών σε όλη την ελληνική επικράτεια.

Είναι το πρόγραμμα «Φορτίζω παντού» που έχει έναν προϋπολογισμό 80 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης, με τις επιδοτήσεις προς τις επιχειρήσεις να φτάνουν έως και το 70% του κόστους, ανάλογα με τον τύπο της επιχείρησης.

«Έχουμε ολοκληρώσει την προκήρυξη. Είναι ένα πρόγραμμα το οποίο απευθύνεται προς όλες τις επιχειρήσεις που θέλουν να εγκαταστήσουν δημόσια προσβάσιμους φορτιστές».

πηγή

loading...

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button

Εντοπίστηκε Adblock

Φαίνεται ότι χρησιμοποιήστε πρόγραμμα ή επέκταση αποκλεισμού διαφημίσεων Υποστήριξε το kontasas.gr Οι διαφημίσεις επιτρέπουν τη λειτουργία του kontasas.gr Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblock