ΕνημέρωσηΟικονομία

Τι αναζητούν οι millennials από τον χώρο εργασίας τους

Η γενιά των Millennials (Gen Y) είναι πλέον εκείνη που αποτελεί τη «ραχοκοκαλιά» του εργατικού δυναμικού της χώρας μας. Πρόκειται για τη γενιά που περιλαμβάνει όσους είναι γεννημένοι από το 1981 έως τα μέσα των 90s, ανθρώπους δηλαδή που έχουν γνωρίσει σε σχετικά μικρή ηλικία το Διαδίκτυο ή και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και οι οποίοι ενηλικιώθηκαν – ή βρισκόταν στα πρώτα χρόνια της ενηλικίωσής τους – κατά τη διάρκεια της κρίσης στην Ελλάδα. Πόσο διαφορετικοί είναι, όμως, οι millennials από τις προηγούμενες γενιές στον χώρο της εργασίας; Η αλήθεια είναι πως πρόκειται για μία γενιά που φέρνει μία νέα εργασιακή πραγματικότητα.

Η γενιά που αναζητά την επιμόρφωση και τη βελτίωση δεξιοτήτων

Σύμφωνα με έρευνα της επιτροπής Women In Business του Ελληνοαμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου, οι millennials αξιολογούν πολύ ψηλά την επιμόρφωση, τις ευκαιρίες για βελτίωση δεξιοτήτων και την υποστήριξη στο χώρο της εργασίας, ενώ σε ποσοστό 83% αναζητούν περισσότερη στήριξη από τα ηγετικά στελέχη της ομάδας τους ή του οργανισμού στον οποίο εργάζονται. Γνωρίζουν ότι βρισκόμαστε στην εποχή του ψηφιακού μετασχηματισμού και ότι για να μπορέσει κάποιος να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις των ημερών, χρειάζεται ξεχωριστές δεξιότητες (τόσο hard όσο και soft skills), κατανόηση των αλλαγών που έχουν έρθει, αλλά και μία συνεχή διάθεση για μάθηση και επιμόρφωση.

Η πιο σημαντική ανησυχία για τους Έλληνες millennials (σύμφωνα με αντίστοιχη έρευνα της Deloitte) είναι η ανεργία, ενώ έχουν έντονη την πεποίθηση ότι στην κοινωνία είναι ευρέως διαδεδομένος ο συστημικός ρατσισμός, καθώς και το ότι οι θεσμοί (κυβερνήσεις, δικαιοσύνη, εκπαίδευση) δεν αναλαμβάνουν τις δράσεις που θα έπρεπε για να τον περιορίσουν. Επιπλέον, μόλις το 11% των millennials στη χώρα μας πιστεύουν ότι οι επιχειρήσεις συμβάλλουν στον περιορισμό του συστημικού ρατσισμού.

Η γενιά που μάχεται για την ισότητα των φύλων

Σύμφωνα με στοιχεία της Great Place to Work που ανέλυσε εμπιστευτικές έρευνες σε περισσότερους από 300.000 εργαζομένους που ανήκουν στη γενιά των millennials, ένα από εκείνα που επιθυμούν στον χώρο εργασίας τους είναι και η ισότητα των φύλων σε όλα τα επίπεδα. Στα γραπτά σχόλια των εργαζομένων στην έρευνα, οι όροι «ισότητα των φύλων» και «αρσενικός συνάδελφος» αναφέρθηκαν από τους millennials περισσότερο απ’ ό,τι από άλλες γενιές και περισσότερο από ό,τι σε οποιαδήποτε προηγούμενη έρευνα. Πρόκειται για τη γενιά που επιθυμεί να δίνεται αξία στις γυναίκες στον χώρο εργασίας, επιζητά διαφάνεια και ισότητα στις αμοιβές μεταξύ των φύλων που κάνουν την ίδια δουλειά.

Πόσο κοντά βρισκόμαστε στην ισότητα των φύλων στην πράξη;

Η ισότητα των φύλων είναι ένα ζήτημα που απασχολεί, εδώ και πολλά χρόνια, οργανισμούς, φορείς και θεσμούς, ως μία προτεραιότητα που πρέπει να συνεχίσει να υφίσταται έως ότου να μπορούμε να μιλάμε για επίτευξή της στην πράξη. Η ισότητα των φύλων και η ενδυνάμωση των γυναικών και των κοριτσιών αποτελεί, εξάλλου, και έναν από τους 17 στόχους βιώσιμης ανάπτυξης που έχει θέσει ο ΟΗΕ, μέρος της δέσμευσης στην Ατζέντα 2030. Επιπρόσθετα, οι επιδόσεις των εταιρειών σε θέματα κοινωνικής υπευθυνότητας αποτελούν αντικείμενο των οίκων αξιολόγησης παγκοσμίως, εξετάζοντας ζητήματα όπως τα προγράμματα ανθρώπινων δικαιωμάτων, η ποικιλομορφία και η συμπερίληψη, η εξισορρόπηση της διαφοράς στις αμοιβές βάσει φύλου, οι πολιτικές κατά των διακρίσεων κ.ά.

Παρά την πρόοδο των τελευταίων ετών ωστόσο, συνεχίζουν να βρίσκονται σε ισχύ νόμοι και κανόνες που εισάγουν διακρίσεις, οι γυναίκες εξακολουθούν να υπο-εκπροσωπούνται σε όλα τα επίπεδα πολιτικής ηγεσίας, ενώ έρευνες δείχνουν ότι 1 στις 5 γυναίκες και κορίτσια μεταξύ 15 και 49 ετών αναφέρουν ότι έχουν υποστεί σωματική ή σεξουαλική βία από σύντροφο. Η πανδημία επιδείνωσε τις υπάρχουσες ανισότητες για τις γυναίκες σε υγεία, οικονομία, ασφάλεια, κοινωνική προστασία κ.ά., ενώ έχει ενταθεί η βία (ιδιαίτερα η ενδοοικογενειακή). Με τους millennials να αποτελούν πλέον το βασικό κοινό στο οποίο απευθύνονται οι εταιρείες (είτε ως υποψήφιοι εργαζόμενοι, είτε ως πελάτες), τα κριτήρια ESG (Environmental, Social and Governance) είναι κρίσιμα στην επιλογή ενός οργανισμού για τον οποίο θα νιώθουν περήφανοι.

Ο δείκτης Bloomberg GenderEquality Index ενισχύει και προωθεί την ισότητα των φύλων

Ο Bloomberg Gender-Equality Index (GEI) είναι ένας δείκτης που στοχεύει στην παρακολούθηση των επιδόσεων εταιρειών που έχουν δεσμευτεί να δημοσιοποιούν τις προσπάθειες που κάνουν να στηρίξουν την ισότητα των φύλων. Πρόκειται για έναν από τους εγκυρότερους δείκτες διεθνώς, αποτελώντας μία από τις σημαντικότερες πηγές πληροφόρησης για τη διεθνή επενδυτική κοινότητα, με κριτήρια σε θέματα Περιβάλλοντος, Κοινωνίας και Εταιρικής Διακυβέρνησης, και στον οποίο έχουν ενταχθεί συνολικά 418 εταιρείες (5 εκ των οποίων ελληνικές) εισηγμένες στο Χρηματιστήριο, 11 κλάδων από 45 χώρες, που η κεφαλαιοποίησή τους ξεπερνά τα $16 τρισ. Ο δείκτης αξιολογεί την ισότητα των φύλων, εστιάζοντας σε 5 πυλώνες: την εκπροσώπηση των γυναικών σε θέσεις ηγεσίας και διαχείρισης ταλέντου, την ισότητα στις αμοιβές ανάμεσα στα δύο φύλα, την κουλτούρα χωρίς αποκλεισμούς, τις πολιτικές ενάντια στη σεξουαλική παρενόχληση, καθώς και την ενίσχυση της θέσης των γυναικών στο εργασιακό περιβάλλον.

Η Eurobank στον δείκτη Bloomberg GenderEquality Index (GEI) 2022

Η Eurobank συμπεριλήφθηκε στον δείκτη Bloomberg Gender-Equality Index (GEI) 2022, σε μία σημαντική εξέλιξη που αποτελεί αναγνώριση της δέσμευσης ενός ομίλου που καταγράφει υψηλό ποσοστό γυναικείας απασχόλησης πάνω από 60% του συνόλου των εργαζομένων και στηρίζει τις γυναίκες εργαζόμενες σε κάθε στιγμή της καριέρας τους, καθώς και έχει προσήλωση στην εφαρμογή των κριτηρίων ESG σε όλες τις πτυχές λειτουργίας του.

Η Eurobank εφαρμόζει υψηλά πρότυπα επαγγελματισμού και ενεργές πολιτικές κατά των διακρίσεων και αποκλεισμού, με στόχο ένα περιβάλλον εργασίας ανοιχτό προς όλους, με σεβασμό στη διαφορετικότητα και στα ατομικά δικαιώματα, ανοικτή πρόσβαση στις ανώτερες διοικητικές θέσεις, παροχή ίσων ευκαιριών προσωπικής και επαγγελματικής εξέλιξης, ισότητα στα μισθολογικά κριτήρια, αξιοκρατία στην αξιολόγηση και επιβράβευση. Ενδεικτική της διαχρονικής στόχευσης της τράπεζας στη δημιουργία μίας ουσιαστικής εταιρικής κουλτούρας συμπερίληψης είναι μάλιστα η πρόσφατη πρωτοβουλία της “Women In Banking” (Women Leadership Acceleration Mentoring Program), η οποία περιλαμβάνει ένα πρόγραμμα mentoring από γυναίκες σε γυναίκες, με στόχο την ανάπτυξη σύγχρονων ηγετικών δεξιοτήτων προκειμένου να υπερβούν εμπόδια ή αντιλήψεις που περιορίζουν την επαγγελματική τους εξέλιξη και να ενδυναμωθούν επαγγελματικά στον οργανισμό.

πηγή

loading...

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button

Εντοπίστηκε Adblock

Φαίνεται ότι χρησιμοποιήστε πρόγραμμα ή επέκταση αποκλεισμού διαφημίσεων Υποστήριξε το kontasas.gr Οι διαφημίσεις επιτρέπουν τη λειτουργία του kontasas.gr Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblock